Trening kształtujący sylwetkę - Trener Osobisty WrocÅ?aw
30
post-template-default,single,single-post,postid-30,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Trening kształtujący sylwetkę

Trening kształtujący sylwetkę

Kładąc nacisk na rzeźbienie własnego ciała, powinno się zwiększyć liczbę treningów. Każdą grupę mięśni zalecane jest trenować dwa razy w tygodniu zamykając się w sześciu treningach na tydzień.

Trening mający na celu zwiększenie masy mięśniowej, polega na podnoszeniu bardzo dużych ciężarów wykonując małą ilość powtórzeń, odpoczynku i jeszcze raz odpoczynku.

Każdy trener personalny wie, że pozwalający uzyskać efekty trening na rzeźbę wymaga wytrzymałości, niebywałej kondycji oraz zaparcia. Ogromna ilość powtórzeń (od 15 do 30) jaką zalecają trenerzy personalni, sprawia iż trening jest ekstremalnie męczący.

Podczas treningu spalana jest tkanka tłuszczowa, nie następuje przyrost masy mięśniowej oraz można zauważyć spadki siły. Spadek masy jest spowodowany także spadkiem tłuszczów międzymięśniowych. Zalecana jest spora ilość aerobów. Początkowo około 20 minut podczas treningu, dochodząc w późniejszej fazie nawet do godziny! Oczywiście nie jest to żelazna zasada, każdy organizm reaguje inaczej na różne bodźce, każdy ma większą lub mniejszą ilość tkanki tłuszczowej.

„Rzeźbienie mięśni” jest najtrudniejszą formą kulturystyki, którą trener personalny pomoże Ci zrealizować. Trener osobisty dobierze trening do Twoich potrzeb oraz możliwość. Jest to zależne od Twojego metabolizmu.

Istotnym elementem treningu na rzeźbę są ćwiczenia aerobowe, powinny być bardzo precyzyjnie dobrane do Twoich potrzeb. Zbyt intensywne ćwiczenia aerobowe wpłyną negatywnie na rozbudowę masy mięśniowej. Zastanów się, czy od biegania i rowerku dostaniesz prążkowanych mięśni i rozrywającej skóry? Jeżeli przez przetrenowanie zatrzymasz rozbudowę mięśni, to zaczniesz je powoli tracić, dlatego tak ważny podczas Twoich treningów jest trener personalny. Złotym środkiem na wygląd, o który się starasz są twarde i pełne mięśnie oraz jak najbardziej zminimalizowana ilość tkanki tłuszczowej.

Najważniejszą zasadą wspomagającą rzeźbienie mięśni jest wysoka intensywność treningu. Trening powinien być na tyle intensywny, by częstość skurczów serca w czasie aktywnej pracy mieściła się w granicach 140-160 HR/min. Twój trener osobisty dobierze takie przerwy czasowe między seriami, by tętno nie spadało poniżej wartości 120 Hr/min. Trzymanie się tychże zasad pozwala na utrzymanie intensywnej lipazy liproproteinowej (enzym uwalniające kwasy tłuszczowe pochodzące z pożywienia) podczas trwania naszego treningu.

Dobry trener osobisty w treningu na rzeźbę kieruje się kilkoma zasadami:

  • Ciężar powinien ważyć do 50% maksymalnego ciężaru Twojego ciała,
  • Treningi krótkie i bardzo intensywne,
  • Przerwy pomiędzy seriami od 30 do 50 sekund,
  • Duża różnorodność ćwiczeń,
  • Staramy się zastąpić wolne ciężary ćwiczeniami izolowanymi, oraz zwiększyć ilość ćwiczeń na maszynach i wyciągach,
  • Wykonujemy powyżej trzech ćwiczeń na każdą grupę mięśniową, zachowując przy tym jak najmniejsze odstępy,
  • Ilość powtórzeń w serii powinna mieścić się w przedziale od 10-30 – Czas pracy aktywnej wynosi ponad 20 sekund.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.