Trening na masę - Trener Osobisty WrocÅ?aw
33
post-template-default,single,single-post,postid-33,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Trening na masę

Trening na masę

Trening na masę, jak sama nazwa wskazuje polega na zwiększeniu rozmiarów mięśni.

Charakteryzuje się ćwiczeniami na wolnych ciężarach (sztangielki i sztanga) unikając przy tym  linek, wyciągów. Ćwiczenia powinny być złożone (martwy ciąg, przysiady, wyciskanie), należy  wykonywać niedużą liczbę powtórzeń jak największym ciężarem.

Zasada jaką stosują trenerzy personalni jest prosta, im lepiej dobrane ćwiczenia, tym lepsze  efekty. Nacisk na dietę jest także bardzo istotnym elementem, ale podczas spotkań z trenerem  personalnym skupiać się będziesz głównie na treningu.

Ważnym elementem treningu na masę o jakim powinien pamiętać każdy trener personalny jest regeneracja. Właśnie wtedy mięśnie rosną.

Odpoczynek, to czas na wzrost masy mięśniowej, który jest kluczowym elementem drogi, do dobranego przez Ciebie celu. Spotykać się ze swoim trenerem personalnym powinieneś więc co drugi dzień.

Podczas treningów na masę pamiętać należy o brzuchu, nie należy go zaniedbywać, gdyż nawet po trzech tygodniach możesz zauważyć nieprawidłowości spowodowane brakiem ćwiczeń aerobowych i ogromną nadwyżką kalorii. Jak wiadomo tłuszcz ciężko zgubić, więc robienie brzuszków po każdym treningu jest bardzo dobrym i ważnym nawykiem.

Dobry trener personalny powinien pamiętać o kilku zasadach treningu na masę:

  • dyscyplina i regularne treningi to podstawa przy uprawianiu każdej dyscypliny sportu,
  • poznanie możliwości podopiecznego, przeforsowanie organizmu będzie miało odwrotny skutek od zamierzonego,
  • obciążenia i ćwiczenia dobierane tak, aby podopieczny był w stanie poprawnie wykonać serię ćwiczeń. Dobranie zbyt dużego obciążenia będzie prowadziło do angażowania niewłaściwych partii mięśni, dobranie zbyt małego nie przyniesie natomiast porządnego skutku,
  • mięśnie potrzebują czasu na odpoczynek, jednak najlepsze efekty osiągniemy kontrolując ten czas i „trzymając się planu”,
  • rozgrzewka to podstawa, bez niej łatwo o kontuzję w przypadku której możemy zapomnieć o siłowni na kilka dni,
  • mięśnie rosną kiedy śpimy, należy więc zapewnić im odpowiednią ilość snu,
  • bez diety nie będzie efektów – aby mięśnie mogły się rozwijać, musimy dostarczyć im odpowiednią ilość składników odżywczych i kalorii.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.